Det förekommer cookies på paulina.herhour.com. Genom att fortsätta läsa på paulina.herhour.com godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

Lördags utflykt

18:39 | maj 31, 2015

Hej! Den här helgen har rullat i ett och nu har jag äntligen en lugn stund över för att visa lite vad vi har gjort de senaste dygnet. Som jag berättade tidigare fick vi haka på den norska gruppen på deras utflyktsdag i lördags. Vi tog färjan på morgonen redan 06.00 och kom tillbaka med sista båten 21.00 så det var verkligen en hel dag. Vi började med att köra över gränsen till Bosnien för att besöka ett par ställen där. Det första var något likt en religös pilgrimsvandring upp på ett berg för att tillsammans med 1800 andra katoliker besöka madonnan som står där uppe. Så vi krigade oss uppåt i ca 30 minuter för att komma upp, titta i bokstavligt tre minuter, och sedan kriga oss ner igen. Det var verkligen en upplevelse men vi kan ju säga såhär, jag kommer troligtvis inte att göra om det.image

Vägen upp såg ut såhär hela vägen, så mycket sten!! image
Uppe hos Madonnan! Ok, två miljoner besökare varje år. Poppis turistattraktion med andra ord.image
En staty av Jesus, här får man stå i kö för att samla Jesus ”tårar” som rinner längs hans kropp.
imageimage
En bild från bussen. Så vackert med alla bergen.image
För att vi skulle se kontrasterna så besökte vi alltså först en religös stad och nedan är vi i en muslimsk.
Det här är ett av de allra vackraste platser jag varit på. Vem föreställer sig Bosnien såhär? imageimage
Vill ha mitt framtida bröllop här! imageimage
Vi fick färsk öring till lunch! image
Troligtvis en av de bättre lunchmiljöer jag haft. imageimage
Vi körde vidare för att se Mostar, en stad som blev väldigt illa utsatt i kriget. image
På den här bron hoppar det dagligen unga killar, en business  de har så betalar du 35euro så hoppar de. imageimage
Klassen tillsammans med killen som precis hoppat. image
imageimageimage
Efter Mostar åkte vi tillbaka till Kroatien och färjan för att ta oss över till vår lilla Ö.