Det förekommer cookies på paulina.herhour.com. Genom att fortsätta läsa på paulina.herhour.com godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

Helgen på Hvar

11:47 | augusti 31, 2019

Andra delen av semestern blev betydligt livligare. Efter två veckor hos familjen åkte min kille hem till Sverige och jag fortsatte vidare till Hvar. Har ni varit där? Om inte, ÅK! Det är fantastiskt vackert, bra beach clubs, bättre priser än typ St Tropez och Mykonos och väldigt mycket gulliga gränder med mysiga restauranger.

Vi lyckades boka in superhuset via Airbnb. Det låg rätt högt upp i bergen men det var det värt med den här utsikten! Tog ungefär 10 minuter med taxi till Hvar hamn och hade fyra dubbelsängar plus bäddsoffor, så det var rätt mycket plats för bara oss fyra hehe.

Jag föredrar verkligen att bo i hus framför hotell när jag är på semester, i alla fall sån här typ av semester. Att ha stora, öppna ytor för att kunna hänga alla tillsammans istället för att sitta och trycka i ett litet hotellrum eller dela hotellounger med 100 andra.

Jag och Paulina (namntvilling) kom med båt tidigt på förmiddagen till Hvar och inväntade Sandra och Frida över en sen frukost på ett café. När tjejerna kom så åt vi en pizza i hamnen, storhandlade och åkte sedan hem till huset för att packa upp och installera oss.

Raka vägen upp på balkongen för Aperols och solnedgången

På kvällen grillade vi massa kött och grönsaker, drack lokala viner och pratade ikapp sommaren till in på småtimmarna.

Det första vi gjorde när vi vaknade var att slänga oss i poolen

Käkade frukost, solade, badade och vid 12 öppnade Aperolbaren igen!

Vi lagade lunch och åt vid poolen

Fotade inte så mycket mer men framåt eftermiddagen tog vi oss ner till Hula Hula, drack drinkar, åt lite mat och dansade resten av kvällen!

På väg till Hula Hula kvällen innan lyckades vi boka in en båt som vi skulle ha dagen efter. Fridas föräldrar med vänner kom över från Split så på morgonen åkte vi och plockade upp båten nedanför huset och tog oss sedan till hamnen för att hämta upp resten av sällskapet.

Vi åkte runt till massa vackra vikar, badade, snorklade, lyssnade på musik och hade det fantastiskt!

När det var dags för lunch körde vi bort till ön Palmižana som ligger precis utanför Hvar. Jätteliten ö med det vackraste vattnet och riktigt bra restauranger. Åt en magsik tryffelpasta som vi svalkade ner med rosé.

När vi ätit flyttade vi ner till strandkanten för kaffe och drinkar, och här blev vi kvar ett par timmar!

Sen körde vi bort till Hula Hula för att se solnedgången och dansa på båten (hehe) sista timmen innan vi skulle lämna tillbaka den. Det bästa med att vi hade hyrt ett så stort hus var ju att ”vuxengänget”, som vi kallade dem, kunde sova på övervåningen. Tror vi hade grillfest fram till 03 på natten, haha. Sen var vi alla rätt sega dagen efter!

På lördagen låg vi vid poolen, åt lunch i huset och tog en sväng till havet. Vid 17-tiden hade vi återhämtat oss något och bestämde att vi ju inte kunde lämna den sista Aperolen så vi satte oss på balkongen, målade naglarna och pratade skit.

Det blev kväll och runt 21.30 tog vi en taxi in till stan för att äta sista middagen!

Det finns så jäkla mycket mysiga gränder och restauranger som ligger längst med väggarna så vi bara mös omkring i alla dessa gränder tills vi äntligen hittade ett ställe som verkade bra och hade bord! Åt tonfisk sista gången för den här sommaren.. Och så var den magiska helgen slut <3