Det förekommer cookies på paulina.herhour.com. Genom att fortsätta läsa på paulina.herhour.com godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

Weekend in Italy

13:44 | december 10, 2019

I helgen har jag varit i Italien på babyshower för en av mina närmsta vänner. Vi började planera det här redan i augusti och hur mycket jag än älskar att styra upp överraskningar för folk så är det fasen tufft att hålla tyst ibland. Charlotte, som bor i Italien sedan sju år hade ingen aning om att vi samlat ihop vårt gamla gymnasiegäng för att överraska henne och hennes framtida baby boy under en helg. Resan började i fredags kväll med att vårt flyg var tre timmar försenat ut från Göteborg och mitt resesällskap blev trött.

Vi kom fram till hotellet vid 02, hoppade bums i säng och skrapade ihop fem timmars ynka sömn innan vi skulle upp igen. Frukostbuffé i Italien, som består 70 % sötsaker passade mig perfekt efter så lite sömn.

Vi bodde på enda hotellet i byn, en villa från 1800-talet!

Efter frukosten körde vi raka vägen hem till Challe och Roberto för att börja pynta och fixa med allt. Challe hade bokat in en babykurs på morgonen passande nog så vi hade några timmar på oss att fixa allt innan hon kom tillbaka. Det här är den första baby showern jag varit på så visste inte riktigt vad jag skulle ha för förväntningar men det blev väldigt bra, och hon blev otroligt överraskad – vilket var målet! Eller tårar var målet, och det lyckades vi också med haha!

Tänk att jag hängt ihop med det här gänget sedan 14/15 års ålder. Så himla glad över att detta fortfarande är några av mina absolut bästa vänner <3

Sedan lekte vi lite lekar, öppnade presenter, åt lunch, tårta och sötsaker resten av dagen. Har inte riktigt hunnit smälta att en av mina bästa vänner ska få en liten pojke snart<3

Det kändes nästan som vår i Italien, strålande sol som värmde och trots att det nog bara var ynka 10 grader åt vi tårta ute utan jackor.. hehe, Italienarna tyckte nog vi var helgalna men vi förklarade att vi inte sett solen på månader.. h

När solen gick ned och himlen färgades lila och orange åkte vi tillbaka till hotellet för att svida om för aperitivo och middag!

Var tvungen att föreviga den här magiska klänningen från Lars Wallin! Visst är den fantastisk? Men då jag helt missat att packa ner strumpbyxor så fick det bli jeans istället, får kanske ge den ett nytt försöka redan i helgen!

Resten av kvällen pratade vi bort över rödvin och Cacio e pepe.

I söndags begav mig oss upp tidigt igen för att åka in till Milano och spendera dagen där – och det var vi inte ensamma om. Jag har varit i Milano många gånger under åren, men aldrig i december och aldrig har jag sett så mycket folk där som nu.

Vi strosade runt vid kyrkan, tog en promenad till Corso Como och åt en lång lunch på Alla Cucina delle Langhe – tips nästa gång ni är i Milano!

Vi alla var helt slut efter två intensiva dygn och alldeles för få timmars sömn så vi mellanlandade snabbt på hotellet och gick till närmsta restaurang för en tidig middag.

Jag hade på mig mina favoritjeans från Levi’s och ny blus från Custommade.

I går unnade vi oss en bättre sovmorgon och en lugn dag på stan innan vi hoppade på eftermiddagsflyget hem. Jag känner mig så lycklig och upprymd av kärlek efter den här helgen, så glad över att den här helgen blev precis så bra som vi hoppats på. Tack alla inblandade för det <3